Thursday 13 March 2014

CARA MENGHILANGKAN LINGKARAN GELAP BAWAH MATA (DARK CIRCLE)

Assalamualaikum semua.


Lingkaran hitam bawah mata adalah antara perkara yang boleh menjejaskan wajah kerana ia membuatkan seseorang itu kelihatan seperti sakit, tidak cukup tidur serta seolah-olah sedang menghadapi masalah.

Terdapat beberapa sebab yang boleh menyebabkan kemunculan lingkaran hitam ini. Antaranya ialah :
  1. Alahan / Allergy
  2. Keletihan setelah bekerja
  3. Kekurangan nutrisi pada tubuh
  4. Faktor genetik
  5. Terdedah kepada cahaya matahari
  6. Merokok
  7. Tidak cukup tidur / rehat
Di sini saya kongsikan beberapa petua yang boleh diamalkan untuk menghilangkan lingkaran gelap bawah mata.

TIMUN,UBI KENTANG ATAU TOMATO
Hiris salah satu bahan di atas (samada timun,ubi kentang atau tomato) mengikut kesesuaian. Jangan terlalu tebal atau terlalu nipis. Kemudian lekapkan hirisan itu di mata dan biarkan lebih kurang 20-30 minit.

Ia mampu mengurangkan keletihan mata dan seterusnya melancarkan aliran darah pada bahagian mata

UNCANG TEH
Rendam 2 uncang dalam secawan air sejuk selama beberapa minit. Kemudian, keluarkan air yang berlebihan dalam uncang teh. Tekapkan uncang tadi dekat mata sekurang-kurangnya 10 minit.

KUNING TELUR, MADU DAN LEMON
Bancuh sebiji kuning telur dengan sedikit madu dan perahan lemon. Sapukan adunan tadi pada sekeliling mata terutama pada bahagian bawah mata. Lakukan sebelum tidur dan bilas dengan air bersih keesokkan paginya.


Selain daripada PETUA TRADISIONAL ini terdapat juga pelbagai jenama produk kecantikkan yang dihasilkan untuk mengatasi masalah lingkaran gelap bawah mata ini. Krim penutup cela (CONCEALER) misalnya digunakan untuk menutup hitam di bawah mata bagi memberi keseimbangan kepada warna kulit secara keseluruhannya..

Tetapi... berapa ramai yang mempunyai masa untuk mengikut petua di atas. Concealer pula hanya berfungsi untuk menutup cela sahaja, bukan untuk menghilangkan lingkaran gelap tu. So, apa yang mudah, cepat dan berkesan untuk mengatasi masalah ni..

ESP SHAKLEE  mampu membantu menghilangkan lingkaran gelap bawah mata ni dengan mudah, cepat dan berkesan..Tak percaya!!!! mari baca testimonial di bawah ni..



ESP SHAKLEE adalah minuman kesihatan yang berasaskan soya dan ia mengandungi 22 jenis asid amino dan  satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.. ESP ini sesuai untuk semua peringkat umur.

Bukan sahaja lingkaran gelap bawah mata boleh hilang, tapi kita boleh dapat lebih daripada itu.. Seperti testimonial di atas, beliau sebenarnya ambil ESP ni untuk pekatkan susu badan tapi bukan sahaja itu yang dia dapat..lebih daripada itu.. kulit cantik dan gebu,wajah berseri dan paling dia tak sangka lingkaran gelap bawah mata dah tak ada.. BEST KAN??? so, apa tunggu lagi..GRAB la sekarang..

Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi kami di :-

Email : frenzpharmacy@gmail.com
atau terus ke farmasi kami

Farmasi Az Zahra
(Frenz Pharmacy)
63, Jalan Perdana 4, 
Taman Pulai Perdana 2, 
81110 Kangkar Pulai, 
Johor Darul Takzim.

Office No : 07-5500049

"PREVENTION IS BETTER THAN CURE"

No comments: